Els diplomats en Gestió de la Seguretat i de la Recerca Policial 2023 reben el seu títol

L’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB) imparteix aquesta formació especialitzada per a comandaments policials en col·laboració amb l’Acadèmia Superior d’Estudis Policials de la Policia d’Investigacions de Xile (PDI).

Los diplomados en Gestión de la Seguridad y de la Investigación Policial 2023 reciben su título

El 26 de setembre es va dur a terme l’acte de lliurament dels títols a la promoció 2023 del Diplomat en Gestió de la Seguretat i de la Investigació Policial de l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB). Aquesta cerimònia va tenir lloc al Saló multiús ESCIPOL de la seu de l’Escola de la Policia d’Investigacions (PDI) de Xile i va comptar amb 190 participants.

En aquest curs, que es duu a terme en cooperació amb l’Acadèmia Superior d’Estudis Policials de la PDI, s’aborden de manera integral les àrees d’interès acadèmic, social i professional relacionades amb les tasques i les competències de la Policia d’Investigacions de Xile i el diplomat adquireix una nova perspectiva més multidisciplinària i sociològica de la direcció, la gestió i la formació de les organitzacions policials.

La formació està adreçada a comandaments de la Policia d’Investigacions que hagin fet el curs de Perfeccionament per a Ascens a Prefecte.

Els comandaments de la PDI que han superat el programa van rebre el títol de mans dels doctors Guillem Iñiguez, Manuel Martin i Diego Torrente. Durant el lliurament també hi va ser present el director d’ASEPOL, Prefecte Inspector Ricardo Quiroz Pereda, que va dedicar unes paraules als recentment diplomats.

Compromís amb el servei a la comunitat

Un dels eixos principals del curs sobre Gestió de la Seguretat i la Investigació Policial d’IL3-UB és el foment d’un treball modern, eficient i democràtic per part de la PDI de Xile. Aquest curs representa un compromís per contribuir a millorar permanentment l’activitat de la policia com a factor d’integració social i servei a la comunitat a partir de la formació acadèmica i professional d’alt nivell. Aquest és el repte i compromís de tot l’equip docent del programa.

Una col·laboració consolidada

Aquesta és la sisena edició del Diplomat i s’ha desenvolupat en el marc del conveni de col·laboració, del qual se n’ha signat recentment la renovació, pel director general de la Policia d’Investigació, el Dr. Sergio Muñoz, i la Universitat de Barcelona i que exemplifica els més de catorze anys de col·laboració en diferents programes de formació orientats a aprofundir en temes com ara la ciberseguretat, l’equitat de gènere, el compliment corporatiu, el medi ambient, la gestió moderna i transparent o la legitimitat social.