Una dècada de Gaudir UB

Els cursos Gaudir UB fan deu anys aportant coneixement a la població general. El seu propòsit rau en el plaer d’aprendre. L’IL3-UB ha celebrat l’aniversari en un acte per a l’alumnat i el professorat.

Los cursos Gaudir UB cumplen diez años.

Els cursos de l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB) Gaudir UB fan deu anys i, per commemorar-ho, s’ha celebrat un acte institucional al vestíbul de l’Edifici Històric de la Universitat de Barcelona.

Els cursos de Gaudir UB es van crear fa una dècada amb el propòsit de satisfer les persones que estudien pel plaer de saber. Per a això, s’adrecen a qualsevol persona que tingui inquietuds i ganes d’aprendre, sense requisits de titulació prèvia ni exigències d’accés. Precisament els i les alumnes han estat protagonistes de l’esdeveniment que ha presidit el Dr. Joan Guàrdia, rector de la Universitat de Barcelona, i que ha comptat amb la presència de la Dra. Concepció Amat Miralles, vicerectora de Política Docent de la Universitat de Barcelona, i del Sr. Guillem Iñíguez, director de l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona.

La Dra. Amat ha assegurat que els cursos Gaudir UB donen sentit a la funció de la universitat: “Tenim l’obligació de compartir el que sabem i el coneixement que generem, no només en esdeveniments i congressos sinó també en aquesta mena de programes per a la població general, per així afavorir l’esperit crític”.

Durant l’acte s’ha projectat un vídeo en què una representació de l’alumnat ha explicat la seva experiència a les formacions Gaudir UB. La majoria destacava la importància de no aturar-se, de continuar sentint interès per les coses, de mantenir les ganes d’aprendre. “M’aixeco als matins amb la il·lusió de venir”, “m’ha aportat eines i mecanismes de reflexió” o “vens pel plaer de saber” són algunes de les frases que recull el vídeo.

En acabar l’acte, el Dr. Guàrdia ha agraït a tot l’alumnat d’aquests cursos la seva assistència i participació: “La missió de l’ofici de professor és que hi hagi algú que aprengui amb tu. Tenir estudiants la motivació final dels quals és saber, aprendre, i que ho facin des del gaudi és el que dona sentit a la nostra feina”.

Una oferta formativa àmplia i diversa

En l’última edició, Gaudir UB va oferir més de 70 cursos de diferents categories com ara l’art, la història, la literatura, les ciències naturals o l’economia, entre d’altres.

Cal destacar que el professorat dels cursos Gaudir UB prové majoritàriament del cos docent de la UB i dels seus centres de recerca, cosa que garanteix un ensenyament de qualitat a càrrec d’experts en cada matèria.

Lliurament del premi del Concurs Relat Breu en català

A l’esdeveniment també ha tingut lloc el lliurament del reconeixement al guanyador del “Concurs Relat Breu en català”, que ha estat per al Sr. Pere Sobregrau Pla, autor d’A bots i barrals. Al seu parlament, Sobregrau ha volgut agrair “la professionalitat i la dedicació del professorat” dels cursos de Gaudir UB.

Aquest certamen busca promoure la creació literària en català entre les persones matriculades en el primer i el segon trimestre de Gaudir UB del curs acadèmic 2023-2024. Per seleccionar el relat guanyador s’ha comptat amb un jurat expert format pel Dr. Javier Velaza, la Dra. Noemí Montetes i el Dr. Gaston Gilabert.