Enfermedades raras. Del diagnóstico a la terapia

Malalties rares. Del diagnòstic a la teràpia

Sol·licita informació Matrícula tancada

Dades bàsiques

Castellà
de dilluns a divendres de 9:30h. a 11:30h. i de 12:00h. a 14:00h.
Semipresencial
8/7/2024
2 ECTS
12/7/2024
IL3 - Universitat de Barcelona
C/ Ciutat de Granada, 131 - 08018
Tanca

Procés de matriculació

Per iniciar el procés de matrícula hauràs de seguir els passos següents:

1 - Identifica’t

Si ja tens un usuari del nostre Campus Virtual, pots utilitzar les dades d’accés. Si encara no disposes d’un, podràs registrar-t’hi en iniciar el procés de matrícula.

2 - Omple el formulari de matrícula

Indica’ns les teves dades personals per poder tramitar la matrícula.

3 - Introdueix el codi de descompte si formes part d’un col·lectiu amb tarifa reduïda

Trobaràs tots els descomptes disponibles a l’apartat “Preus i descomptes” de la fitxa del curs.

4 - Configura el mètode de pagament i formalitza la teva matrícula

Has de realitzar tots aquests passos abans de l’inici de curs per finalitzar correctament el procés de matrícula.

Continuar matrícula

Presentació

Les malalties rares o poc freqüents són aquelles amb una baixa incidència a la població. Encara que si sumem això al fet que hi ha unes 7.000 tipus diferents que afecten el 7% de la població mundial, fa que a Espanya hi hagi més de 3 milions de persones amb aquest tipus de malalties. El temps mitjà que passa entre l'aparició dels primers símptomes fins al diagnòstic és de cinc anys, on cada cop pren més rellevància el diagnòstic genètic. Existeixen punts claus en el desenvolupament de fàrmacs per aquestes malalties: la investigació a escala acadèmica, la inversió de les companyies farmacèutiques, els organismes reguladors, i el paper que juguen els pacients més enllà de ser agents de la malaltia.

El curs està dirigit a abordar globalment tot el procés que segueix una malaltia rara des que s'identifica fins a l'obtenció d'un medicament orfe.

"Aquest curs es pot gaudir 100% en presencial o bé, 100% en remòt síncron".

1. Què són les malalties rares?
2. El diagnòstic clínic
20. DPPE: l'exemple d'una organització de pacients
21. Com fer recerca des d'una organització de pacients

Professorat

Marisol Montolio del Olmo, professora del Departament de Biologia Cel·lular, Fisiologia i Immunologia de la Universitat de Barcelona

Francina Munell, doctora del Departament de Neurologia Pediàtrica de l'Hospital de la Vall d'Hebron

Lídia González, genetista molecular i científica clínica al Servei de Genètica de l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau

Albert Martínez, professor del Departament de Biologia Cel·lular, Fisiologia i Immunologia de la Universitat de Barcelona

Raúl Insa, director executiu de SOM Biotech

Laura Sánchez, medical advisor a Pfizer España

Quique Llaudet, CEO d'Ephion Health Sl

Silvia Ávila, presidenta de Duchenne Parent Project España

Jordi Cruz, director de Projectes i Relacions Institucionals a MPS Espanya

Francesc Palau Martínez, Hospital Sant Joan de Déu, Barcelona

Preus i descomptes

Els preus s’estableixen en funció de les hores dels cursos i el col·lectiu al qual pertany l’estudiant. En el cas dels cursos de 20 hores, els preus varien segons el calendari de matrícula.

• Cursos de 20 hores (període de preu reduït)
    — Públic general: 190€
    — Col·lectius amb descompte: 170€

• Cursos de 20 hores
    — Públic general: 210€
    — Col·lectius amb descompte: 190€

• Cursos de 8 hores
    — Públic general: 85€
    — Col·lectius amb descompte: 71€

Per poder beneficiar-te de qualsevol descompte, el codi corresponent l’hauràs d’introduir degudament en el moment de fer la inscripció. Un cop finalitzat el procés de matrícula, no s’aplicarà cap descompte.

A l’inici del procés de matriculació, el preu del curs es mostra sense descompte fins al moment en el qual l’interessat introdueixi el codi del col·lectiu al qual pertany. Els codis són:

• Comunitat UB: (MUB90U9B)
    Alumnat
    Personal d’administració i serveis
    Personal docent i investigador
    Membres del Grup UB
    Estudiants i antics estudiants de Gaudir UB, Els Juliols UB, Escola d’Idiomes Moderns, Universitat de l’Experiència i Estudis Hispànics
    Socis del col·lectiu Alumni UB
    Alumnes preinscrits a la Universitat de l’Experiència
  • Comunitat IL3-UB: (MUB90U9B) (alumnes, treballadors, docents).
  • Membres del Col·legi Oficial de Metges de Barcelona (CMB56U9B)
  • Membres del Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya (MCESCU9B)
  • Membres del Grup mineralògic català (GMICAT9B)
  • Persones amb discapacitat acreditada (GJ22231DIS)
  • Família nombrosa (GJ22232FAM)
  • Víctimes de terrorisme (GJ22233VIT)
  • Víctimes de violència de gènere i fills de les persones afectades (GJ22234VIV)

* L'aplicació dels descomptes no té caràcter retroactiu. Per a poder beneficiar-se de qualsevol descompte, ofert per l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona, s'haurà d'acreditar degudament que ets beneficiari abans de l'inici del curs. Una vegada iniciat el curs, l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (incloent-hi Els Juliols UB i Gaudir UB) no aplicarà cap descompte. En cas d'impagament el descompte deixarà de ser vigent i l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona reclamarà el 100% de l'import oficial sense descomptes.

Amb la col·laboració de