Gaudir UB. Historia y Antropología

Carrer Montalegre, 6 - 08001
Tanca

Procés de matriculació

Per iniciar el procés de matrícula hauràs de seguir els passos següents:

1 - Identifica’t

Si ja tens un usuari del nostre Campus Virtual, pots utilitzar les dades d’accés. Si encara no disposes d’un, podràs registrar-t’hi en iniciar el procés de matrícula.

2 - Omple el formulari de matrícula

Indica’ns les teves dades personals per poder tramitar la matrícula.

3 - Introdueix el codi de descompte si formes part d’un col·lectiu amb tarifa reduïda

Trobaràs tots els descomptes disponibles a l’apartat “Preus i descomptes” de la fitxa del curs.

4 - Configura el mètode de pagament i formalitza la teva matrícula

Has de realitzar tots aquests passos abans de l’inici de curs per finalitzar correctament el procés de matrícula.

Continuar matrícula

Presentació

El curs vol fer una aproximació a l'estudi de la Guerra Civil a Catalunya (1936-1939), quan ja han passat vuitanta cinc anys des de la seva fi. El curs no té com a objectiu prioritari fer una anàlisi del conflicte des del punt de vista militar (tot i que s'analitzaran les principals batalles que tenen com a escenari Catalunya), sinó que es vol fer una aproximació transversal al conflicte, en la qual es remarquin els seus aspectes socials, polítics, econòmics i culturals, sense oblidar, és clar, la seva dimensió internacional.

Els diferents temes s'estructuraran al voltant d'algunes de les grans qüestions que més van caracteritzar la guerra a Catalunya.

L'objectiu del curs és entendre que la Guerra Civil va ser un conflicte complex en el seu origen i posterior desenvolupament, i que va tenir lloc en un moment molt convuls de la història espanyola i europea.

1. La valenta resistència: el fracàs del 19 de juliol a Catalunya
2. Governar la revolució: el difícil encaix del poder revolucionari i les institucions
3. Temps de violència: la repressió a la rereguarda. Víctimes i botxins
4. El preu de la revolució: costos de la guerra, política econòmica i col·lectivitzacions
5. Viure en la incertesa: els efectes d'una guerra moderna sobre la població civil
6. Un altre front: la propaganda de guerra i la producció cultural
7. Laya Films: la guerra en imatges.
8. Les Brigades Internacionals: "voluntaris de la llibertat"
9. Els catalans de Franco: la pugna pel poder entre els franquistes catalans
10. La derrota: el final de la Catalunya autònoma

Professorat

Dr. Santiago Izquierdo Ballester, professor lector a la Secció d'Història i Arqueologia, de la Facultat de Geografia i Història de la Universitat de Barcelona.