L’olfacció: la química, la fisiologia i la fisiopatologia de l’olor

IL3-UB. C/Ciutat de Granada 131

«Viu Els Juliols» és un cicle de xerrades adreçat al públic general com a avantsala de l'escola d'estiu de la Universitat de Barcelona, «Els Juliols». Amb «Viu Els Juliols» al llarg de la primavera, volem avançar-nos a un estiu ple de cursos d'art, història, ciències experimentals i socials i tecnologia. Des de fa 27 anys, la UB posa a l'abast de tothom una àmplia oferta de cursos i tallers que volen dona resposta a l'interès de la societat en el seu sentit més ampli.

Viu el Juliols: L’olfacció: la química, la fisiologia i la fisiopatologia de l’olor

«Viu Els Juliols» és per tot allò un marc per poder conèixer i experimentar de primera mà què us trobareu a l'oferta de l'escola d'estiu, on hi haurà més de 60 cursos de tots els nostres àmbits de coneixement en format de 20 hores en un calendari intensiu d'una i dues setmanes.

La segona conferència del cicle de xerrades «Viu Els Juliols» serà el proper 5 de juny a les 12.00 hores a la sala d'actes de l'edifici Can Canela, seu de l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona, al carrer ciutat de Granada 131. El conferenciant serà Juan José Moreno Aznarez, catedràtic de fisiologia del Departament de Nutrició, Ciències de l’Alimentació i Gastronomia del Campus de l’Alimentació de Torribera de la Universitat de Barcelona. La seva classe es titula “L’olfacció: la química, la fisiologia i la fisiopatologia de l’olor”, una xerrada que posarà en context els aspectes més destacats de la química, la fisiologia i la fisiopatologia de l'olor i la seva implicació pràctica en camps tan importants i diversos com la història, la psicologia, l'anàlisi sensorial i el tast, la gastronomia, la indústria química-cosmètica, de perfumeria i alimentària, el màrqueting, l'art o la salut i el diagnòstic clínic.

PONENT

Juan José Moreno Aznárez
    Catedràtic del Departament de Nutrició, Ciències de l'Alimentació i Gastronomia Campus de la Alimentación de Torribera, de la Universitat de Barcelona