Organitzador d'esdeveniments esportius

Descobreix com convertir-te en Organitzador d'esdeveniments esportius de la mà de l'IL3-UB

Un organitzador d’esdeveniments esportius és el professional encarregat de planificar, coordinar i dirigir tota mena d’actes relacionats amb l’activitat física. Això implica una gran varietat de tasques per garantir l’èxit de l’esdeveniment, proporcionant una experiència positiva tant per als participants com per als espectadors.

FUNCIONS

La tasca d'un organitzador d'esdeveniments esportius no només se centra a generar espectacle, sinó també transmetre valors i idees a través de l'esport. Entre les seves funcions s’inclouen:

• Planificar l'esdeveniment establint objectius, seleccionant dates i ubicacions i coordinant-ne l'horari.
  • Gestionar els permisos necessaris i assegurar-se que l'esdeveniment compleixi totes les lleis i regulacions locals i de competició.
  • Coordinar equips, reclutar voluntaris i assignar tasques per a diferents aspectes de l’esdeveniment.
  • Crear i executar un pla de màrqueting per promocionar l'esdeveniment mitjançant publicitat, xarxes socials, etc.
  • Buscar i negociar amb patrocinadors per finançar l'esdeveniment i gestionar les relacions amb aquests.
  • Organitzar la logística del dia de l’esdeveniment: transport, allotjament, alimentació, seguretat, etc.
  • Gestionar inscripcions i entrades configurant prèviament el sistema de venda.
  • Coordinar totes les necessitats tècniques com ara so, il·luminació i equipament esportiu.
  • Recopilar feedback, avaluar l’èxit de l’esdeveniment i preparar informes de rendiment.

REQUISITS I HABILITATS

L'organitzador d'esdeveniments esportius programa des de petites competicions locals fins a esdeveniments internacionals, assumint gran varietat de tasques, com ara logística, gestió de recursos, promoció… Això requereix certes habilitats:

• Habilitats de planificació i organització per dissenyar i estructurar esdeveniments complexos fent múltiples tasques simultàniament.
  • Habilitats de comunicació per comunicar-se de manera efectiva amb equips, participants, patrocinadors i proveïdors.
  • Capacitat per negociar contractes amb proveïdors, patrocinadors, etc.
  • Capacitat per gestionar el temps amb eficiència per complir els terminis previstos.
  • Precisió en la supervisió de tots els detalls i aspectes de l'esdeveniment, des de la logística fins a la seguretat.
  • Capacitat per identificar ràpidament problemes i trobar solucions efectives en situacions de pressió.
  • Coneixements tècnics per entendre les necessitats tècniques específiques dels esdeveniments esportius com l’equipament i infraestructura necessaris.
  • Capacitat de lideratge per dirigir equips i motivar voluntaris i personal durant la preparació i l'execució de l'esdeveniment.
  • Habilitats en màrqueting i relacions públiques per promocionar lʼesdeveniment i manejar la comunicació amb els mitjans i el públic.
  • Flexibilitat i adaptabilitat a canvis de darrera hora i situacions imprevistes.
  • Coneixements financers per gestionar pressupostos i assegurar la rendibilitat de l'esdeveniment.

SALARI D'UN ORGANITZADOR D’ESDEVENIMENTS ESPORTIUS

El sou d’un organitzador d’esdeveniments esportius pot arribar a ser molt interessant en funció de l’experiència i de les responsabilitats associades al lloc. El salari pot anar des dels 15.000 euros dels organitzadors d’esdeveniments petits fins als 50.000 euros de qui organitza esdeveniments a escala internacional. En general, el sou se situa al voltant dels 33.000 euros a l'any, una xifra més que atractiva per als que es volen dedicar a aquest àmbit professional.

FORMA'T COM A ORGANITZADOR D’ESDEVENIMENTS ESPORTIUS

Per convertir-te en organitzador d'esdeveniments esportius i dedicar-te a una professió amb interessants oportunitats laborals, a l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB) pots obtenir un certificat superior universitari amb el curs online d’Organització i Gestió d'Esdeveniments Esportius.