Més de 70 alumnes es graduen a la Senior University

La Fundació DomusVi i l'IL3-UB celebren l'acte de graduació dels programes d'humanitats i matemàtiques per a residents dels centres.

La Fundación DomusVi y el IL3-UB celebran el acto de graduación de los programas de Humanidades y Matemáticas para residentes de los centros.

L’Aula Magna de la Universitat de Barcelona ha estat l’escenari de l’acte de graduació de la V promoció del programa d’Humanitats i de la I del de les Matemàtiques i els seus protagonistes de la Senior University. Aquest projecte pioner, impulsat per la Fundació DomusVi en col·laboració amb l'Institut de Formació Contínua IL3 de la Universitat de Barcelona, cerca que les persones usuàries dels centres DomusVi puguin formar-se i aprendre per continuar realitzant-se en entorns actius i estimulants. Ja són més de 400 alumnes els que han participat en aquesta iniciativa.

El doctor Màrius Domínguez Amorós, vicerector de Formació Permanent i Professional de la Universitat de Barcelona (IL3-UB), ha estat l’encarregat de donar la benvinguda i de conduir l’acte que graduava 71 alumnes.

Foment de l'autonomia personal

Antonio Martínez, director corporatiu de persones i Fundació Domusvi, ha destacat que el projecte de la Senior University demostra que ser gran significa poder continuar en actiu i ha valorat els beneficis que té per als participants: "Manté i millora les capacitats cognitives a través de l'aprenentatge permanent, fomenta l'autonomia personal, millora l'estat d'ànim i l'autoestima i estimula la socialització i la interacció amb l'entorn". En definitiva, una activitat que empodera els residents i que retarda l'aparició de situacions de dependència. Tot això cobra especial rellevància en una societat en què “l'edatisme cap a la gent gran és present en molts àmbits”, ha recalcat.

En la mateixa línia, Óscar Cereijido, director de Negoci de l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB), ha agraït als estudiants dels programes que demostrin que mai no és tard per tenir ganes d'adquirir coneixement i ha animat totes les persones residents dels centres DomusVi a participar en properes edicions: “A la UB els esperem amb els braços ben oberts”.

L'experiència de l'alumnat

El lliurament dels diplomes s'ha fet virtualment i s'ha comptat amb el discurs de dos representants de l'alumnat. Maria Rosa Gracia Cano ha estat l'encarregada de dir unes paraules com a alumna del programa d'Humanitats i ha agraït l'oportunitat de formar-se als seus gairebé 86 anys i ha manifestat la seva voluntat de continuar aprenent: “Gairebé no m’hi veig, però la voluntat no em falta”. Per part seva, Juan Saez Fernández, alumne del programa de Matemàtiques, ha agraït el treball del professorat i ha fet referència als coneixements que ha adquirit durant aquest temps.

També Anton Aubanell, professor de matemàtiques de la Universitat de Barcelona (UB), ha volgut dirigir-se als recent graduats en nom del claustre de la Senior University celebrant “la bona actitud, la receptivitat positiva i la disponibilitat per aprendre de totes les persones participants”.

Formació contínua per al creixement personal

Abans de finalitzar l’acte, José María Pena, CEO DomusVi España, ha explicat que el coneixement i l’educació poden ser eines poderoses per millorar les capacitats cognitives i l’estat d’ànim dels seus residents: “Cada història compartida avui ens recorda la importància de brindar segones oportunitats i de valorar cada esforç realitzat per assolir metes personals”.

El Dr. Domínguez ha posat el punt final a la cerimònia fent èmfasi en el fet que la formació contínua al llarg de la vida no només existeix amb un propòsit ocupacional. "Som conscients de l'impacte que la formació té en altres etapes de la vida com a creixement personal i el valor cognitiu i emocional", ha declarat.