L'IL3-UB finalitza els cursos de Postgrau i de Màster amb la cerimònia de cloenda

L'acte solemne s'ha celebrat al Paranimf de la Universitat de Barcelona, una sessió que ha posat en valor l'acadèmia i el coneixement i que ha destacat la seva contribució per aconseguir una societat millor.

El IL3-UB finaliza los cursos de Postgrado y Máster con la ceremonia de clausura

El curs acadèmic ha arribat a la fi i l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB), ha celebrat l'acte de cloenda de les titulacions de Màster i Postgrau de l'Àrea d'Empresa, Transformació, Sostenibilitat i Psicologia. En aquesta cerimònia, els més de 500 titulats han recollit els seus diplomes per començar una nova etapa personal i professional.

L'acte ha tingut lloc a l'emblemàtic Paranimf de la Universitat de Barcelona i ha estat presidit pel Dr. Joan Guàrdia, rector de la Universitat de Barcelona, acompanyat pel Dr. Màrius Domínguez, vicerector de Formació Permanent i Professional de la Universitat de Barcelona, i pel Sr. Guillem Íñiguez, director general de l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona. Després de la benvinguda del rector, aquest ha donat la paraula al Dr. Domínguez, que ha remarcat l'objectiu de la UB d’“oferir una formació permanent de qualitat, accessible, equitativa i internacional que contribueixi al desenvolupament econòmic sostenible i a la formació d'una ciutadania qualificada, crítica i responsable”. També ha destacat la necessitat dels recent titulats de ser “innovadors, creatius i rigorosos” davant dels reptes professionals que hauran d'abordar, però sense oblidar l'objectiu principal: “aconseguir un món millor”.

Formació, il·lusió, vocació i valentia

A la taula presidencial també hi ha hagut Laura Rosel, directora de Comunicació de la Universitat de Barcelona, que ha estat l'encarregada de fer la conferència de l'acte. A la seva xerrada, Rosel ha parlat de quatre conceptes que per a ella són clau a l'hora de fer una carrera professional: formació, il·lusió, vocació i valentia. Mitjançant un repàs pels punts destacats de la seva carrera, Rosel ha aconsellat als alumnes que mantinguin sempre viva la il·lusió que avui tenen, que no deixin mai de formar-se i d’aprendre i que s’arrisquin quan arribin les oportunitats. "Tenim l’obligació moral de defensar l’esperança", ha rematat.

Després d'aquest parlament, s'ha donat pas al lliurament de diplomes dels cursos de Màster i de Postgrau de les àrees d'Empresa, Transformació, Sostenibilitat i Psicologia, un total de 25 programes d'especialització.

Un acte simbòlic

Abans de finalitzar la sessió, el Dr. Guàrdia s'ha dirigit als estudiants subratllant la simbologia que conté tant la cerimònia com l'espai en què se celebra: el Paranimf. "No celebrem la fi d’uns estudis, sinó l’acte del privilegi que tots nosaltres tenim d’haver pogut rebre la més alta formació i distinció que existeix", ha explicat, afegint que això també comporta una responsabilitat. "La Universitat de Barcelona diposita en vostès la nostra confiança i esperem que ajudin la gent més jove a arribar més lluny del que vostès han arribat, perquè si les generacions anteriors no ho haguessin fet, vostès no serien aquí", els ha recordat el rector. Com a punt final del seu discurs, el Dr. Guàrdia ha posat èmfasi en el fet que “qui té el coneixement té el deure de posar-lo al servei dels altres”.

Veure vídeo de la ceremònia de cloenda