Els projectes més innovadors en formació permanent reben els Premis IL3-UB

Aquets reconeixements porten el nom del Dr. Malapeira i del Dr. Santacana, dues figures destacades de la Universitat de Barcelona. En el mateix acte s’han lliurat els guardons IMPULS a la trajectòria acadèmica de programes de formació permanent amb més de 25 anys.

Los proyectos más innovadores en formación permanente reciben los Premios IL3-UB

Aquets Premis IL3-UB a la innovació en la formació permanent en títols propis han celebrat enguany la seva cinquena edició, que ha culminat en un acte aquest dimarts 14 de maig a l’Aula Magna de la Universitat de Barcelona. Aquests guardons destaquen la transcendència de la formació en el desenvolupament personal i professional de les persones i les organitzacions al llarg de la vida.

Els Premis de l’IL3-UB porten el nom de dues personalitats de renom de la Universitat de Barcelona, el Dr. Joan Malapeira i Gas i el Dr. Francesc Santacana i Martorell, i l’acte de lliurament es converteix en un record a manera d’homenatge.

En el mateix escenari s’ha lliurat també el Guardó IMPULS a la Formació Permanent, en la seva segona edició, un reconeixement als títols propis de Màster i Diplomes d’especialització de la Universitat de Barcelona amb 25 anys o més de trajectòria acadèmica.

L’encarregat de donar la benvinguda ha estat el Dr. Joan Guàrdia, rector de la Universitat de Barcelona. A l’acte hi han assistit el Sr. Joan Coromines, president del Consell Social de la Universitat de Barcelona; el Dr. Màrius Domínguez, vicerector de Formació Permanent i Professional de la Universitat de Barcelona i president del jurat dels Premis IL3-UB, i el Sr. Guillem Íñíguez, director de l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona.

Premiar la innovació

La candidatura amb el títol “Projecte de col·laboració centrada en l'alumne d'èxit professionalitzador en el camp de la indústria biofarmacèutica” de la Fundació Esame ha estat guardonada amb el Premi Francesc Santacana i Martorell, que han recollit el Dr. Juan Carlos Laguna Egea i el Dr. Gonzalo Hernández Herrero. El Dr. Hernández ha declarat que “és un orgull contribuir al procés de capacitació de professionals utilitzant innovacions com els simuladors o el coaching i el mentoring per a la seva inserció laboral a la indústria”.

El Premi Joan Maria Malapeira i Gas, que s’atorga a l’equip humà que hagi destacat per la implementació d'una innovació metodològica o tecnològica en programes de formació permanent, ha estat per al Dr. Josep Alsina Masmitjà i la Dra. Aina Barca Fontova per la feina feta al “Màster de Formació Permanent en Creació de Projectes Socials, Gestió d’ONG i Emprenedoria Social”. La Dra. Barca ha destacat el valor “d’acompanyar els alumnes a passar a l’acció i que siguin part del canvi social”, recordant que d’aquest màster han sortit: “iniciatives extraordinàries que m’omplen d’orgull”.

El premi Joan Maria Malapeira i Gas ha tingut un accèssit per al projecte de “Formació universitària adreçada a persones amb discapacitat intel·lectual: promovent la integració laboral”, a càrrec de la Dra. Marina Romeo, que ha mostrat gran satisfacció pel fet que, per primera vegada, un curs adreçat a persones amb discapacitat hagi entrat a la universitat. “Ha estat un procés enriquidor, sobretot quan veig el seu resultat”, ha explicat l’exalumne del Dr. Malapeira, a qui ha recordat amb emoció.

Reconeixement a la llarga trajectòria

El Guardó IMPULS a la Formació Permanent ha premiat en la seva segona edició un total de nou programes amb més d’un quart de segle de recorregut. Aquests són:

• Màster en Direcció de Comunicació Corporativa i Sostenibilitat
  • Màster en Dret de Família i Infància
  • Màster en Dret penal i Ciències Penals
  • Curs Superior Universitari de Fotografia de la Natura: Iniciació i Tècniques
  • Màster en Gestió Hospitalària i de Serveis Sanitaris
  • Màster en Gestió Integral de l’Oficina de Farmàcia
  • Màster en Monitoratge d’Assaigs Clínics
  • Màster en Periodisme Barcelona-NY
  • Curs Expert en Salut Mental, Gènere i Intervencions Psicològiques amb Immigrants, Exclosos Socials i Minories.

Seguidament a la recollida dels premis i guardons, el Sr. Joan Coromines, president del Consell Social de la Universitat de Barcelona, ha destacat el lideratge de la Universitat de Barcelona en la formació permanent, sent cada cop més important en el desenvolupament personal i professional: “el nostre objectiu és configurar una oferta adaptada a les necessitats dels diferents factors socials i productius”.

El Dr. Joan Guàrdia, rector de la Universitat de Barcelona, ha clos l’acte remarcant la definició de la paraula “impuls”: “parla de la força que té la nostra institució i les persones que la integrem per fer que les coses es moguin”. En la mateixa línia, ha recordat les figures del Dr. Malapeira i el Dr. Santacana com un exemple de força i d’impuls.

Guardó IMPULS (Edició 2023-2024. Llistat de cursos a guardonar)